Många funderingar

Ligger här i sängen, kan inte sova. Har så mycket funderingar. För lite mer än en månad sen tog en bekant till mig sitt liv. En person som ja känt sen ja va liten. Igår tog en 20 åring sitt liv. Vad händer egentligen? Dom hade en sak gemensamt, ett varsit barn. Ingen utav barnen är ens 1 år. Ja förstår inte hur man kan välja att lämna sina barn, sin familj och alla nära o kära? Men samtidigt lider ja me dessa människor som gör detta val, att ta sitt liv. Dom måste må så fruktansvärt dåligt att dom inte ser någon annan utväg. Tycker detta är så tragiskt. Önska dom kunnat få någon slags hjälp så att dessa tankar om självmord försvann. Samtidigt som ja kan tycka att dom är fega som tar denna utväg så är dom så fruktansvärt modiga, att dom vågar ta sitt egna liv. Tänker oxå på alla nära till dessa människor. Kan inte sätta mig in i hur dom mår, vet bara hur ledsen ja vart när ja fick veta att ***** hade tagit sitt liv (för dom närmstas skull så nämner ja inga namn). Gillar inte att tänka på de här eller ens fundera på de. Försöker att låta bli. Nu skriver ja av mig lite istället o hoppas de känns bättre. Ja vill att alla ska leva dagen som om den vore den sista, ta hand om alla nära o kära för man vet aldrig när de tar slut. Själv ska ja leva många år till, åldras me min blivande man o se våra vackra barn växa upp o bilda sina egna familjer ♥ De va allt från mig, ja hoppas ingen tar illa vid sig av de ja skrivit, för de är inget illa menat.Puss & kram ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0