15 dagar kvar

Till bf, men troligtvis får Olivia komma ut tidigare :) fick reda på i torsdags när ja va hos läkaren på mödravården att dom som gjort akut snitt inte får gå över tiden. Konstigt att ja inte fått reda på de innan :/ o så kommer ja troligtvis bli igångsatt tidigare än bf iallfall pga hur ja mår. Meningen är ju att man ska orka me allt efter barnet kommit oxå, o som de är nu så kommer ja inte göra de. Läkaren gjorde en undersökning på mig me o de visades att ja redan är mjuk o tappen har krympt till 3 cm, o så är ja öppen 1 cm. Så hon sa att de va på gång. Ska tillbaka, fast till p-mottagningen, på fredag kl 11 för en ny undersökning o kolla hur Olivia mår. Sen ska de bestämmas hur vi ska gå vidare :) är så spänd o nyfiken.

För en gångs skull så känns slutet nära och ja känner glädje. Vill må bra, kunna ta hand om min familj o vara mer delaktig i allt som har me Mille o göra. Just nu kan ja inte göra så mye tillsammans me min älskade prins :/ och de gör ont i mitt mamma hjärta. Men allt kommer bli toppen bra så fort Olivia kommit ut till oss :)

Ja har tröttnat redigt på denna smärta så har börjat gå emot min kropp o dess signaler. Gör en massa som ja egenligen inte ska göra, men ja kan inte låta bli. På midsommaraftonskvällen gick vi en promenad hela familjen plus mamma, pappa, Frida o Adrian. De va faktiskt skönt me luft men fick sota för de sen :( ja städar o grejar. Men ja orkar inte bry mig. Bara inte Olivia tar skada så fortsätter ja.

Börjat få rikligt me förvärkar titt som tätt. De va härom natten ja trodde se va dags. Kunde inte somna ifrån de så pass ont gjorde de. Men efter nån timme gick de över.

Nehe snart sovdags, skönt. Hoppas på bra sömn :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0