Smultonstället

Igår bestämde Effa och ja att vi skulle göra något idag, så de blev att ta me sig barnen och åka till smultronstället :) Lillebror va oxå me. Va musigt me lite glass :P Efter vi varit där så åka vi hem. Ja, Milton och lillebror gick hem till mamma och tog en kaffe :) Milton lekte lite och hoppa studsmatte. Sen gick vi hem och ja gjorde packapackkakor (pannkakor) till Milton :) Han verkligen älskar de hehe Lillebror följde me mig hem oxå. Sen efter vi käka så satte ja igång me att städa köket. Tog disken först, sen så tog ja ner gardinerna, och börja putsa fönstret. Sen så damma ja ur fönstret och elementet. Strök mina nya gardiner som ja köpte i ludvika när vi va där, och satte upp i köket :) vart ljust och fint. Möblera oxå om bord och stolar, vart mye bättre :) Mamma kom över en stund och tog en kaffe. Hjälpte mig att sätta upp mina blomdekorer på köksluckorna, vart fräscht och fint :)
Efter att dom gick så la ja Milton, han somna direkt. Han va trött hjärtat.
Igår städa ja och min lillebror ur min klädkammare. Sortera bland Miltons bebiskläder me, så har tagit bort en hel del som ja ska försöka sälja av me på loppis. Mamma skulle ta me de åt mig. Prövar att ta 10 kr plagget tänkte ja så får vi se hur de går :)
Imorrn är de dags för att jobba igen kl 10-14.15. Sen på em när ja kommit hem så ska ja fortsätta städa och greja, är så trött på hur de ser ut hemma. Så nu ska de bli ordning. Och självklart så har Xtra börjat fälla me så får dammsuga minst 2 gånger per dag, jöbbigt.
På måndag åker vi till ullared :) ska bli skööj. Milton ska sova hos sin moster Linda me familj. Hon va här igår kväll för att hämta badkläder och då skulle Milton följa me henne. Han gick i blöja eftersom de snart va lägg dags för han. Så han tog sin snutte och sen sin bytta me nappar, sen tog han på sig sina foppa och tog Linda i handen och skulle följa me henne. Han va så söt :) Så han kommer nog tycka att de ska bli kul att åka dit :)
Nehe nu ska ja glo lite på datan sen sova.

Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0