Vilken Dag Som Helst :)

Igår morse vakna ja me smärta och värk i svanken, och sen så kom de som mensvärk i perioder. Men ja följde me Effa till stallet o släppte ut hästarna kl 7, sen åkte vi till viberga o gick där en timme :) Sen när ja kom hem så åt ja lite o sen skulle ja ha städat o grejat, men hade så ont så tänkte att ja skulle vila en stund. Gick o la mig i sängen, men smärtan vart bara värre så kunde inte sova för fem öre :S Ringde mamma, så hon ringde in till förlossningen och dom tyckte att ja skulle komma in o göra en kontroll. Så va bara att ringa systeryster o säga att hon va tvungen att komma, så hon åkte ifrån jobbet. Sen ringde ja lillsyrran o fråga om hon kunde komma hem till Xtra, för som sagt visste ju inte hur något skulle bli. O de skulle hon göra :) Jaha Linda kom o hämta mig o så tog vi upp mamma så åkte vi in till förlossningen. När vi kom dit så fick ja lägga mig på britsen och bm undersökte hur Milton låg o allt. Han låg välfixerad :) Skönt att veta ler. Sen så satte bm dit ctg så vi skulle mäta i 20 min. Kom sammandragningar titt som tätt men inte direkt sådär jätte starka. Hade jätte svårt för att känna dom eftersom ja hade sån smärta i svanken som tog över de allra mesta. Sen efter 20 min så kom bm in igen. Då undersökte hon mig vaginalt. Och min livmodertapp har börjat försvinna så den va bara 2,5 - 3 cm, och ja va öppen 1 cm. Så de va kul att få veta att de va på gång. Sen sa bm att ja skulle få värktabletter för att se om de skulle avta, och att ja skulle få me mig mer värktabletter hem som ja skulle ta senare på kvällen. Men hon va tvungen att prata me läkaren först, så vi satte oss i väntrummet. Sen kom bm efter en stund o sa att vi skulle gå in på rummet igen. Och då ville hon göra en ny ctg kurva. Och den här gången va sammandragningarna starkare, så efter 20 min så kom 2 st bm in till mig. Då ville den andra oxå känna på min mage för den har varit så spänd. Och eftersom ja har svullnat upp så mye i fötter och händer + att ja haft äggvita i urinen som 3 senaste gångerna på mödra så ville dom att ja ska kissa i en dunk i 24 tim, som ja ska ta me mig o lämna idag kl 17. Jätte kul att få kissa i den hela tiden :( men men, lika bra så ja får svar på va de kan vara. Bm tog nya blodprover på mig oxå så får svar på dom idag oxå :) Tog tabletterna igår vid kl 23 och dom hjälpte till kl 3 inatt sen börja värken igen, och nu är den ständig i svanken och kommer tätare sammandragningar. Så vi får se, Bm sa att hon tror att han kommer vilken dag som helst :D Ja hoppas verkligen de.
Nehe nu ska ja väcka min syster, har sovit hos dom inatt för att slippa vara ensam. Men ja åter kommer :) Puss o kram

Älskar dig Milton <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0