v 40+1

Åkte in till förlossningen igår, för gick av slemproppen hela dagen igår me blodblandat i. Sen misstänkte ja att vattnet hade börjat sippra lite, så ja ringde in och dom sa åt mig att komma in för en kontroll om ja ville. Och ja kände att ja behövde de, för att känna mig lugnare. Så ja, Linda och mamma åkte in vid kl 22.30. När ja kom dit så satte dom en ctg kurva och tog mitt blodtryck som låg på 134/59 och så tog dom ett stick i fingret, och järnvärdet låg på 100. Fick ta ett urinprov me, och hade fortfarande 3+ i vita blodkroppar. Har ju inte fått svar än sen ja va inne den 14/12 och lämna urin. Så ja hoppas dom ringer o ger mig besked snart. Iallfall, när ja låg me kurvan så fick ja ett antal täta sammandragningar som va kraftiga, men inga värkar att föda barn på fick ja höra :( Eftersom ja hade så ont så fick ja me mig värktabletter hem, 2 panodil 500 mg, 2 dexofen 50 mg och 2 sömntabletter som ja inte minns namnet på :S Fy faan de va läskigt när ja vakna till inatt o va tvungen att gå upp på toan. Vingla som faan, huvudet va liksom inte me. Sen vakna ja av att ja inte kunde andas så ja skulle gå upp o hämta mitt nässpray men kom inte upp ur sängen :S Så fick ropa på mamma att hon fick komma me de. Usch va läskigt de va, va helt borta i huvudet. Men de va skönt att få sova ut iallfall :) Ja ja, nu har ja uppdaterat lite. 

Hej svejs

Måste bara påpeka att ja har världens envisaste unge i magen haha 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0